Adonis Kası Nedir ? Adonis Kası Geliştirme Programı

Adonis Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?



Adonis Kası Nedir?


Bilimsel ismi ‘External Obliques’ yani ‘Dış Oblikler’ olan kaslara Adonis Kasları ismi verilmektedir. Bunun en büyük sebebi Fight Club isimli filmdeki aktör Brad Pitt’in vücudunun birçok kişinin ilgisini çekmesi ve medyada Adonis Kasının sık sık haber edilmesidir.


Adonis Kası Çıkartmak İçin Ne Yapmalıyım?


Bilimsellikten uzak, saf kar amaçlı ve yarısından çoğu reklamlarla dolu dergilerde sıklıkla şu tarzda yazılar görürsünüz

6 Haftada Adonis Kası!
Adonis Kası İçin Geç Kalmadınız!
Karın Kasları İçin En Etkili 4 Hareket!
Bu gibi dergi veya haberlere asla itimat etmeyin. Bu tip dergilerin sayfalarının her ay dolması gerekmektedir. Bu yüzden de bir ay ak dediklerine diğer ay kara demek durumunda kalmaktadırlar.

Karnın hangi bölgesi olursa olsun, karın kaslarının görünürlüğü kas kütlesinden çok, üzerindeki yağın azlığı, yani yağ oranının ne kadar az olduğu ile ilgilidir. Tabii ki kas kütlesinin büyüklüğü de definisyon (görünürlük) açısından önemlidir.



Karın Kasları Nasıl Gelişir?


Bayanların hayranlık duyduğu adonis kası bir çok erkeğin hayali denilebilir. Ancak bu hayali gerçekleştirmek bu kadar kolay mı ? Genetik ve diğer faktörler baz alındığında yağ oranınızı belirli bir seviyeye düşürmeden adonis kaslarınızın belirgin şekilde gözükmesi oldukça zor denilebilir.

Fit ve kaslı bir vücudun yanına adonis kası eklenince plaj vücudunun tamamlandığını söyleyebiliriz. Yazın plajda adonis kaslarınızı sergileyerek dolaşmayı istiyorsunuz değil mi ? O zaman bu yazıda sizinle paylaşacağım önerileri göz önünde bulundurmanızı öneririm.



Adonis Kası Nasıl Yapılır ?

Yağ oranı yüksek kişilerin yağ oranlarını düşürerek karın kaslarını ön plana çıkarmaları oldukça iyi bir başarı denilebilir. Ancak karın kaslarınız için verdiğiniz bu yoğun çabayı adonis kasları içinde vermeniz gerekiyor.

Toplum içerisinde oldukça sık konusu geçen adonis kaslarının aslında oblik kas grubunda yer aldığını biliyor muydunuz ?  Adonis diye tabir ettiğimiz oblik kas grubuna dahil olan bu kaslar karın kaslarına göre daha kolay bir şekilde çıkıyor.


Hiç rastladınız mı bilmiyorum ancak ben plajda gezerken karın kasları net bir şekilde gözükmeyen erkeklerde bile adonis kaslarına rastlayabiliyorum. Bu durum sadece adonis kasına sahip olmak isteyenler için iyi olabilir ancak vücudunuzun diğer bölgelerinde bulunan kas gruplarını da geliştirmenizi öneriyorum.

Eğer adonis kaslarınızı daha belirgin bir şekilde görmek istiyorsanız yağ oranınızı düşürmenizi öneriyorum. Yağ oranınızı düşürdüğünüzde adonis kaslarınızın daha belirgin bir şekilde görüneceğini görebilirsiniz.

Adonis kaslarınız için yağ oranınızı düşürmekle beraber adonis kaslarınızın gelişmesine yardımcı olacak hareketler yapmanızı da öneririm. Bu hareketleri youtube gibi siteler üzerinden “adonis kası nasıl yapılır” ve “adonis kası hareketleri” gibi aramalar ile bulabilirsiniz.



SONUÇ OLARAK;

Bu yazımıza adonis kası nasıl yapılır sorusuna cevap verdik. Yazımızın kısa bir şekilde özetini geçecek olursam eğer belirgin şekilde gözüken adonis kaslarına sahip olmak istiyorsanız yağ oranınızı düşürmeli ve adonis kaslarınızı geliştirmeye yardımcı olan hareketleri yapmanızı öneririm.

Adonis Kası Geliştirme Hareketleri Nelerdir?



Kasık Kasları yani External Obliques’i geliştirmek için

Side Crunch
Cross Crunch
Leg Circles
ve benzeri Adonis Kası Egzersizlerini yapmanız gerekmektedir. Ancak önceden de söylediğim gibi Kasık Kası Geliştirme egzersizlerini tek başına uygulamak sizi başarıya ulaştırmaz. Obliklerin görünür hale gelmesi için sıkı ve kişiye özel diyet uygulanmalıdır.



Adonis Kasları İçin Yapılan Hareketlerde Nelere Dikkat Edilmelidir?


Bu bölge kasları, çalışmaya ön karın kaslarına (rectus abdominis, baklava diye de bilinir) oranla daha kolay cevap verirler. Bu yüzden ekstra ağırlık kullanılmadan, vücut ağırlığı ile çalışılmaları daha doğrudur. Tip 1 kas fibrili yoğunlukta bulunduğu için en az 15 tekrarlı ve uzun süren setlerle çalıştırılması verimi artıracaktır. Ağır yüklerle yapılacak Adonis Kası Egzersizleri, çoğunlukla yağ altında bulunan kası geliştirerek belinizi kalınlaştıracaktır.

Hele ki dumbbell’ları elde tutarak yana eğilme hareketi olan Dumbbell Side Bend en kötüsüdür. Yağ yakımı ile ilgisi olmadığı gibi, omuriliğinizi de sakatlar.