Sindirimi Kolaylaştıran Yiyecekler ve Besinler Nelerdir?

Sindirimi kolaylaştıran besinler, sindirim yediğiniz gıdaların vücut tarafından daha kolay emilmesi için küçük parçalara ayrılmasıdır. Küçük parçalara ayrılan maddelerin ince bağırsakta kan yolu ile emilimi gerçekleşir. Sindirim sistemini kolaylaştıran besinler kişilerin metabolizmasının hızlanmasını sağlayarak kolay hazmedilebilir olduğundan bağırsakları rahatlatır. Çoğu rejim listelerinde her zaman sindirimi rahat olan yiyecekler tercih edilir ki kişi daha rahat ve çabuk kilo verebilsin.


sindirimi kolaylaştırmak için ne yapmalıyız ? hazmı kolaylaştıran meyve ve sebzeler ? 



Birçok bitkiden oluşan sindirimi kolaylaştırıcı besinlerin içerisinde en çok tercih edilenler lahana ve yeşil çaydır. Bunların dışındakilerin kullanımı pek yaygın olmasa da genele yayıldığında kişilerde sindirim çok rahat olacağından kabızlık gibi yada kilo alma gibi sorunlar daha az yaşanır. Aslında sindirimin kolay olması vücudumuzun metabolizmasını yani çalışmasını da hızlandırır. Hem besinlerin emilimi hızlandıran hemde dolaşımı rahatlatan sindirimi kolaylaştıran bu gıdalar kişinin enerji seviyesini de güçlendirir.

Sindirimi kolaylaştıran besinler;
Zencefil,
Lahana,
Karnıbahar,
Yeşil çay,
Acı biber (süs biberi),
Ispanak,
Elma,
Portakal,
Brokoli,
Yulaf,
Fındık,
Kabak çekirdeği,
Badem,
Tarçın,
Proteini yüksek besinler, (tavuk ve hindi eti)
Ananas, gibi besinler sindirimi kolaylaştırarak kişilerin rahat bir sindirim gerçekleştirmesini sağlayarak vücudun rahatlamasına ve enerjik olmasına yardımcı olur.


Sindirimi Kolaylaştıran Besinler

Sindirim kolaylaştıran besinler, aynı zamanda diyet besinleri ve metabolizmayı hızlandıran besinlerdir. Bu sayede bir çok aşırı kilolu insan fazla kilolarından kurtulabilir. Düzenli tüketimlerde vücudun çalışma mekanizması metabolizmayı da hızlandırarak enerji verir ve kişi daha canlı enerjik bir yapıya sahip olur. Yalnız bu besinleri kullanırken özellikle kabızlık gibi rahatsızlıkları oluşturacak gıdalardan da uzak durulmasında fayda vardır.

Bu besinlerden özellikle süs biberi tüketimi mide ve bağırsakta sindirimi hızlandırıcı etkisi çok yüksek olan bir besindir. Yemeklerin içine yanına rahatlıkla tüketebileceğiniz acı biber yani süs biberi sindirimi kolaylaştırırken midedeki birçok rahatsızlığı da önler. Lifli gıdalar ve protein gıdalar belirli oranlarda alınırsa kişi hem kabızlıktan hemde aşırı ishalden korunarak sağlıklı bir sindirim sistemi çalışması olur. Besinleri tüketmeyi öğrendikçe insanlar bu konuda bilinçlendikçe bir çok sağlık sorunun giderilmesinin yanında aşırı kilo problemlerinden de kurtarabiliriz.

Yoğurt: Yoğurt sütte bulunan bütün besin değerlerinin yanı sıra, zengin süt asidi de içerir ve bu nedenle süte karşı alerjisi olan insanlar yoğurdu tercih edebilir. Bunun yanı sıra yoğurt, vücutta yer alan bakterilerin üremesini engelleyebilir ve antibiyotiklerin yol açtığı bakteri gruplarındaki dengesizlikleri önler. Yoğurt ayrıca kansere karşı koruyucu işleve sahiptir ve yaşlılarda görülen kabızlıkları da giderebilir.

Elma: Elma, hem ishali kesebilir, hem de kabızlığı giderebilir. Hafif ishal için yalnızca elma yiyerek ishal kesilebilir. Elmada bulunan zengin lifler bağırsakların çalışmasını hızlandırarak, dışkı çıkarılmasını kolaylaştırır.

Elma sirkesi: Salatalarda ya da mezelerde elma sirkesi kullanın.

Hint Safranı: Hint safranı içerdiği antitoksin ve antiseptik özelliği sayesinde bağırsakların normal işleyişini sağlar.


Domates: Domateste zengin organik asit bulunuyor ve C vitaminini koruyup, vitaminin kullanımını artırabilir. Domatesin içerdiği likopen, sindirimi ve idrarı kolaylaştırır. Bunun yanı sıra likopen, bakteri ve mikropların üremesini engeller ve ağız iltihabının tedavisi için yararlıdır.

Lahana: Lahanayı çiğ olarak yemeyi tercih edin. İnce şeritler halinde doğrayıp salata yapın.

Pirinç: Rafine edilmemiş pirinçte yüksek oranda lif bulunur. Bazı rahatsızlıklara özellikle ishal, mide bulantısı ve mide ekşimesi gibi problemleri olan kişilere pirinç tüketmeleri önerilir. Kaynatılan pirinç suyunun içilmesi ishale iyi gelecektir.

Mandalina kabuğu: Mandalina kabuğu, içerdiği neftyağıyla sindirim borusunu tehriş edip mide suyunun salgılanmasını arttırır ve mide ve bağırsakların çalışmasını hızlandırabilir.

Fesleğen: Fesleğen grip, soğuk algınlığı, öksürük, arterit, ishal, strese karşı iyi gelir. Enfeksiyon rahatsızlıklarına karşı etkilidir. Sakinleştirici özelliği vardır.

Karnabahar: Haşlanmış karnabahar, mideyi asit saldırılarından korur.

Taşlık üzerindeki sarı zar: Tavuğun taşlığı üzerindeki sarı zarda mide hormonu ve sindirim enzimi bulunmasından dolayı, mide suyu ve mide asidinin salgılanmasını hızlandırabilir ve mideyi çalıştırabilir.

Papaya: Papayanın içerdiği iki çeşit enzim, yağı yağ asidi olarak ayrıştırabilir ve bu da sindirimi hızlandırır.

Sarımsak: Sarımsak Çin tıbbında enfeksiyon rahatsızlıkları bağlı astım, ishal, kronik öksürük, sindirim bozuklukları, ciltte meydana gelen kızarıklıklara ve mide şişkinliğine karşı kullanılır.

Çin marulu: Çin marulunda bulunan zengin lif, mide ve bağırsakların çalışmasını hızlandırır, sindirimi ve dışkının yapılmasını kolaylaştırır.

Muz: Mideyi seven meyvelerin başında geliyor. Ara öğünlerde birer muz yemek, midedeki yanma hissini ortadan kaldırabilir. Muz, mide enzimleri ve hücrelerinin üretimini de artırıyor. Ayrıca ishal problemlerine karşı iyi gelir ve tüketilmesi önerilir. Muz bağırsaklardaki yaralı bakteriler için yardımcı besindir. Ayrıca düzenli olarak muz tüketmek kanser riskini azaltır.

Patates: Çiğ patates suyu mide yanmasının doğal ilacıdır. Patatesi soyup katı meyve presinde suyunu sıkın. Su, havuç suyu ya da kereviz suyu ile karıştırıp için.

Maden suyu: Mide asidinin büyük bir bölümünü etkisiz hale getiriyor.

Keten Yağı: Keten yağı ve keten tohumu bağışıklık sisteminin güçlenmesinde etkilidir. Kolesterol ve tansiyonun düzenlenmesini sağlar. Bağırsakların temizlenmesine yardımcı olur, sindirim sistemini hızlandırır.

Ispanak: Ispanağı buharda pişirin ya da haşlayarak tüketin. Taze yapraklarını salata olarak yiyin.

Karahindiba Yeşili: C vitamini bakımından oldukça zengin olan Karahindiba Yeşili sindirime yardımcı ve kanı temizleyici yararları vardır.

Zeytinyağı: Çiğ olarak kullanıldığında besinlerin midede kalma süresini azaltıyor ve yağların sindirimi için safra salgısını artırıyor.

Kızarmış ekmek: Midenin salgıladığı aşırı asidi kurutarak yanma hissini gideriyor.