Spor yaparak kilo almak mümkün mü ?

Fitness ile kilo almak istiyorsanız öncelikle kafanızdan şu ön yargıyı çıkarın “ne yaparsam yapayım kilo alamıyorum”. Böyle bir şey yok arkadaşlar eğer kilo alamıyorsanız bir yerlerde bir şeyi yanlış yapıyorsunuz demektir. Yanlışı bulup düzeltmek yerine pes etmeyi seçmeyin!

Beslenme Sistemi

Fitness ile kilo almak için öncelikle beslenme sisteminizde ciddi değişiklikler yapmanız gerekir. Çok yiyerek kilo almadığınızı düşünüyor olabilirsiniz, zaten bende dahil ektomorf vücut tipine sahip kişilerin ortak sorunu çok yiyip kilo alamıyor olmalarını düşünmek. Oysa ki fitness ile kilo almak için bir öğünde çok yemek yerine doğru zamanda doğru şeyleri yiyerek kilo almak daha kolay. Ektomorf vücut tipine sahip kişilerin maalesef fitness yapmadan kilo alması imkansız gibi bir şeydir. Çünkü vücutları yağ depolamaya pek elverişli değildir bu nedenle fitness ile kilo almak için, ağırlık antrenmanı yaparak ve karbonhidratların yanı sıra yeterli miktarda protein içerikli gıdalar tüketip kas kütlesi olarak kilo alabilirler. tabi ki kas kütlesi olarak kilo almak yağ olarak kilo almaktan çok daha fazla zaman alacaktır. Fakat hem daha sağlıklı hem de daha estetik olduğundan emin olun buna değecektir.

Fitness ile kilo almak için günlük almanız gereken kaloriyi hesaplayın ve buna antrenmanda harcadığınız kaloriyi de ekleyin. Ortaya çıkan bu kalori miktarı sizin vücudunuzun yaşamsal faaliyetlerini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi için ihtiyacı olan kalori miktarıdır. Sizin kilo alabilmek için bu miktarın üzerinde kalori almanız gerekir. Günlük 300-500 kalori fazla almak sizin sağlıklı bir şekilde kilo almanız için yeterli olacaktır. Günlük kilo başına en az 2 gr protein tüketin yani 80 kg biriyseniz en az 160 gr protein tüketin.

Fitness ile kilo almak için öğünlerinizi en az 5 öğün olacak şekilde bölün, bu şekilde beslenmek kaslarınızın açlık çekmeden ve yıkıma uğramadan büyümesini sağlayacaktır. Öğünlerinizin arasında ki sürenin 3 saati geçmemesine özen gösterin. Örneğin; almanız gereken 3000 kalori, bunu 6 öğüne bölün ve her öğünde 500 kalori alın. İlk öğünü sabah 07.00’da yediyseniz ikinci öğünü 10.00’da yemeniz gerekir. Diğer öğünlerinizi de aralarında 3’er saat boşluk olacak şekilde ayarlamalısınız.

Antrenman Sistemi

Eğer fitness ile kilo almak için spora yeni başladıysanız vücudunuz antrenmanlara alışana kadar birkaç bölgeyi bir arada çalışmak sizin için zamandan tasarruf olacaktır. Daha sonrasında bölgesel antrenman sistemine geçerek her bölgenizi farklı bir günde çalıştırıp daha verimli bir şekilde kas kazanımı sağlayabilirsiniz.

Ektomorf vücut tipine sahip olduğunuzdan vücudunuz enerjiyi hızlı bir şekilde harcıyor. Bu nedenle fitness ile kilo almak için antrenman sürenizi kısa tutup antrenman şiddetini yükseltmeniz gerekiyor. Bunun için setleri ve tekrar sayılarını bir miktar düşürüp, kaldırdığınız ağırlıkları yükseltmeniz gerekir. Örneğin; 4×10’luk setler yerine 3×10’luk yada 4×8’lik setler halinde uygulayabilirsiniz. Antrenman sürenizi 45-60 dk arasında tutmaya çalışın çünkü ektomorf yapıya sahip olduğunuz için enerjiniz hızla tükeniyor, antrenmanın verimi düşüyor ve kaslarınızın duyduğu açlık artıyor. Bir an önce evinize gidip bol proteinli bir öğün tüketmelisiniz.