Yatmadan Önce Gıda Takviyesi Alınmalı mıdır?

Gece yatmadan önce gıda takviyesi bazı uzmanlar tarafından önerilmemektedir. Genelde sporcular yatmadan önce süt veya süt içerisinde bulunan kazein protein tozlarını tüketirler. Hedef ise, gece boyunca(8 saat) kasların proteinle beslenmesidir. Oysa bu düşünce net olarak doğru olmayabilir. Gece vakti önemli hormonlar çalışır. Mide ve bağırsak dinlenmeye çekilir. Bu devrede ağır işlenen kazein proteinlerin alınması, yoğunluğu mide ve bağırsaklara taşıyacağı için, hormonların aktif işlenmesini engelleyebilir.

Biyolojik ritme göre gece vakti ve yatmadan önce birşeyler tüketilmemesi ve vücut için doğru olmadığı anlatılır. Eğer kazein protein alınacaksa, yatmadan 3-4 saat önce alınabilir. Yatmadan önce birşey alınacaksa, bu protein değilde, gece boyunca bağırsak,mide ve hormonlara fayda getirecek bir takviye veya gıda olabilir. Örneğin; limonlu elma sirkesi, magnezyum-çinko, valeriyan otu(kediotu) veya rahatlatıcı bitkisel çay.

Vücut geliştirenler arasında yatmadan önce yenen lor peynirinin faydalı olduğuna dair bir görüş yaygındır. Uzmanlar da yatmadan önce alınan gıdaların gastrit ve reflü gibi rahatsızlıklara yol açabileceğini söylüyor. Bu konuda takdiri size bırakıyoruz.