Spordan Sonra Yapılmaması Gerekenler

Sporcu içeceği içmek



Saatlerce yüksek tempoda çalışmıyorsanız spor ardından sporcu içeceği içmenize gerek yoktur. Yaktığınız kalorileri tekrardan almak yerine su ve ufak bir atıştırmalık yemek daha mantıklıdır. Örneğin; Taze bir elma, salata veya havuç. (Bu içecekler terlemeyle kaybedilen mineral ve sıvıyı yerine koymak içindir ve yoğun terleme yoksa pek yararlı olmayacaklardır.




Sporda kullandığınız terli kıyafetlerle saatlerce gezmek
Sporda giydiğiniz kıyafetlerle spordan sonra da gezerseniz sadece kötü kokulu kıyafetlerinizle gezmenin verdiği iğrenç bir his değil, terin ürettiği sivilce yapıcı bakteriler de size eşlik eder.
Mümkünse spordan hemen sonra duş alın ve temiz kıyafetlerinizi giyin.




Gözlerinizi ovuşturmak
Spordan sonra gözlerinize, ağzınıza veya burnunuza dokunmak hastalığa davetiye çıkartmaktır. Spor salonu bakteriler ve mikroplar için vazgeçilmez bir mekandır.



Makineleri kullanmadan önce ve kullanırken mümkün olduğunca havlunuz ile önlem alın. Evinizden getirdiğiniz temiz bir havlu ile yüzünüzdeki teri silin ve spor sonrasında ellerinizi mutlaka yıkayın. Onlarca insan her gün o spor malzemelerine dokunuyor ve siz onların bulaştırdığı mikropları kendinize bulaştırıyorsunuz.



Soğuma hareketlerini yapmadan çıkıp gitmek



Eğer özel eğitim alıyorsanız soğuma hareketlerini yapmadan gitmek hem hocanıza saygısızlık hem de vücudunuz için kötü bir durumdur. Eğer tek başınıza çalışıyorsanız sadece virajları kısaltıyorsunuz. Spor sonrası fazladan 5 dakika harcayarak kaslarınızı soğutun ve onları esnetin. Bunu yaptığınız takdirde kendinizi ertesi gün daha iyi hissedersiniz ve antrenman sonrası ağrılarınız azalır. Ayrıca daha düşük sakatlanma riski de cabası.



Öğün atlamak
Eğer kahvaltı yapmayı veya spordan sonra yemek yemeyi düşünmüyorsanız ya da vaktiniz yok ise spora gitmeden 2 saat kadar önce mutlaka bir şeyler atıştırmalısınız. Kaslarınızı beslemek sporun olmazsa olmazıdır. Eğer kaslarınızı düzgünce beslemezseniz yeterince sonuç alamamanız bir sürpriz değildir.



Abartmak
5 km koşmanız size hamburger ya da çikolatalı kek yeme hakkı vermez. Büyük ihtimalle o koşuda yaktığınız 300 kaloridir. 1000 kalorilik bir şeyler yemek sizi yolunuzdan alıkoymak dışında bir şey yapmaz.



Az uyumak
Erken kalkmanız gerektiği için az uyuyorsanız vücudunuza yardım etmiyorsunuz. Büyüme hormonları uyuduğunuz sırada salgılanır. Düzenli uyuyarak vücudunuzun toparlanmasına yardım edin.



Yoga minderini katlayıp gitmek
Alışkanlık yapmış olabilir fakat yoga dersinden çıkarken minderi katlayıp ertesi derste tekrar açmak bakteri ve mikrop oluşumuna davetiye çıkartır. Çalışmanız bittikten sonra minderinizi temizleyin (şansınız var ise yıkayın) ve düz bir biçimde kurumaya bırakın.



Makineleri temizlemeyi ihmal etmek
Kimse terli makinelerde çalışmayı sevmez. Makineleri terli bırakmak hem saygısızca hem de sağlıksız bir harekettir.
Çalışmanız bittikten sonra makinedeki terinizi mutlaka temizleyin. Böylece başkaları sizin terinize dokunmamış olur. Ne demişler, kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın.




Gece yemek yemek
Eğer uyumadan önce hala aç hissediyorsanız sağlıksız atıştırmalıklara dokunmayın bile. Bir avuç badem, bir kase yoğurt veya buna benzer uygun bir sporcu besini yiyin. Yağlı veya şekerli ağır yiyecekler yemek sizi sadece daha kötü hissettirir. Egzersiz yapmak her istediğinizi her istediğiniz zaman yiyebileceğiniz anlamına gelmez.