fitness yemek programı

Eğer haftanın 5-6 günü antrenman yapıyorsanız, doğru beslenmediğiniz zaman, vücudunuz enerji ihtiyacınızı kasları parçalayarak karşılar. Yani sporda geçirdiğiniz onca saat boşa gider. Bunu önlemek için, Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Yeşim Çelik‘e danıştık. Bize günlük enerji değeri 2000-2.300 kcal arasında değişen 1 haftalık beslenme programı hazırladı.
1.Gün

◄ Geri İleri ►
1 / 7

Kahvaltı
• 1 adet yumurta• 1 yemek kaşığı bal • 1 yemek kaşığı zeytin ezmesi• 1 dilim kaşar peyniri• 1 adet domates, birkaç yaprak roka• 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu• 2 dilim tam tahıl ekmeği
(400 kalori, 46 gram karbonhidrat, 24 gram protein, 12 gram yağ)
Ara öğün
• 1 adet küçük boy muz • 1 avuç badem
(180 kalori, 15 gram karbonhidrat, 4 gram protein, 11 gram yağ)
Öğle yemeği
• Izgara köfte• Buharda pişirilmiş bulgur pilavı• Akdeniz salatası• 1 su bardağı ayran• 2 dilim tam tahıl ekmeği
(500 kalori, 48 gram karbonhidrat, 29 gram protein, 22 gram yağ)
Ara öğün
• 1 su bardağı kefir
(120 kalori, 10 gram karbonhidrat, 8 gram protein, 4 gram yağ)
Akşam yemeği
• 1 kase mercimek çorba• 2 dilim ızgara somon• Karışık salata (balzamik sirkeyle)• 2 dilim çavdar ekmeği
(540 kalori, 37 gram karbonhidrat, 41gram protein, 24 gram yağ)
Ara öğün
• 1 kase müslili probiyotik yoğurt
(355 kalori, 34 gram karbonhidrat, 8 gram protein, 8 gram yağ)
Toplam
2.095 kalori, 190 gram karbonhidrat, 114 gram protein, 81 gram yağ